Mezinárodní Jurisprudence

V případě cizích soudních rozhodnutí bude omezena pouze pokusně přeloženo tezi, , které však ve většině případů by mělo být více než dostatečné.

23 Reakce na Mezinárodní Jurisprudence

  1. wylęgły říká:

    Pan poradce

    Jak sobie poradzić z taką sytuacją

    Wyjaśnienia odnośnie zatrzymania . W poniedziałek 23.03.2015r firma mojej żony dostała zlecenie na transport z czech do wielkiej brytani . W zleceniu było napisane 3 Paleta 960 kg dywaników samochodowych, przyjeliśmy to zlecenie wysyłając kierowce na załadunek do czech na ul. u farmy 28 735 41 do Kariny. Na załadunku nadawca załadował trzy owinięte czarną folią palety po czym zaplombował samochód tzn założyl plomby zeby nie można było otwierać przestrzeni transportowej, oraz wystawił list przewozowy cmr na transport dywaników z Kariny do Londynu N213QP Woodcroft. Następnie nasz kierowca wyruszył do miejsca docelowego w londynie . Po zjezdzie z promu w Dover został zatrzymany do kontroli przez służby celne , które rozplombowały samochód. Jak się okazał zamiast deklarowanych przez nadawce dywaników znajdowały się tam trzy palety z liśćmi tytoniu, wobec czego samochód wraz z towarem został zatrzymany. Informuję że nasza firma nie ma nic wspólnego z tym tytoniem ponieważ to nie przewoźnik deklaruje zawartość przesyłki a nadawca .Nasza firma była pewna że jedzie z dywanikami gdyż takie mieliśmy w zleceniu oraz w liście przewozowym cmr, jesteśmy tylko przewoźnikiem więc nie możemy kontrolować tzn rozrywać opakowań z tym co przewozimy. Teraz border force napisala w decyzji ze nie odda samochodu ponieważ była znaczna ilość przemycanego towaru . Máme 45 dni na odwolanie potem juz tylko sprawa sadowa jak to rozwiazac?

  2. Paul Judek Paul Judek říká:

    @ wylęgły

    To bardziej skomplikowana sprawa, żeby ją omówić mailowo i bez analizy dokumentów się nie obejdzie. Prosím, kontaktujte nás e-mailem.

  3. Marcin říká:

    Ahoj,
    Sir Paul, Mám následující problém. 02.09.2015 ładowałem towar który miał być dostarczony na 4.09 do włoch. 4.09 na 17 dostaje telefon że auto jeszcze nie podstawiło sie na rozładunek. Po kontakcie z kierowcą okazało sie ze miał awarie o ktrej mnie wcześniej nie poinformował i ja nie poinformowałem spedycji. Po krótkiej rozmowie przewoźnik powiedział ze będzie na poniedziałek rano na rozładunku. W poniedziałek okazało sie że dojechał na godzine 16. Z racji tak dużego późnienia spedycja chce obciązyć nas kwotą 2000e za opóźnienie. Dodatkowo kierowca czekał na załądunku prawie cały dzień, ponieważ towar był robiony, pakowany i na bierząco ładowany na samochód. CMR z rozładunku jest bez żadnych adnotacji odbiorcy. Moje pytanie jest takie czy spedycja ma prawo żądać od nas zapłacenia tak dużej kary? Gdzie fracht był na poziomie 1150e.

  4. Paul Judek Paul Judek říká:

    @ Marcin

    Jeśli nie było rażącego niedbalstwa albo winy umyślnej, odpowiedzialność przewoźnika za opóźnienie jest ograniczona do jednokrotności frachtu, więc ta kwota 2.000 EUR raczej odpada. Nadto poszkodowany musi wykazać wysokość szkody, co wcale nie jest łatwe.

  5. Marcin říká:

    @ Panie Pawle
    Dostałem dzisiaj rachunek od klienta na kwote 1525e, gdzie jest wyszczególnione koszty transportu, poszty personalne oraz koszty utraconej sprzedaży. Czy to tak może wyglądać? Chyba klient powinien się bardziej postarać jeżeli chodzi o jeśli chodzi o udowodnienie strat z utraconej sprzedaży.

  6. Paul Judek Paul Judek říká:

    @ Marcin

    Sam rachunek od klienta bez dokumentów źródłowych, z których wynikają kwoty na rachunku, nie jest wystarczającym dowodem szkody.

  7. Přemek říká:

    Dobrý den, pane Paul . Sprawa wygląda następująco Klient zlecił nam transport krajowy z punku A do punktu B. my zlecililiśmy przwóz Przewoźnikowi który przyjoł od nas zlecenie transportowe podstawił się pod załadunek. na załadunku uzyskał informacje że towar jest jeszcze nie gotowy . Napisał odręcznie pismo” W dniu takim i takim przyjechałem do firmy x . z powodu braku ładunku nie zostałem załadowany” pismo podpisał magazynier firmy x po czym kierowca opuścił miejsce załadunku bez poinformowania nas o problemie i bez naszej wiedzy . w dniu dzisiejszym dostaliśmy fv za usługe transportową która nie została wykonana fv jest wystawiona na równowartość frachtu jaki miał zostać zapłacony za wykonaną usługę. Chcąc wyjaśnić sprawę skontaktowaliśmy się z magazynierem który nas poinformował że tego dnia ten kierowca się podstawił pod załadunek magazynier poinformował go o schadzacym towarze z produkcji kilka godzin później kierowca się zirytowal biegał i próbował wymusić wcześniejszy załadunek .Magazynier poinformował kierowcę że mają 24 h na załadunek , po dalszych kłótniach z kierowcą kierowca stwierdził że nie ma zamiaru czekac i rezygnuje z załadunku prosił tylko o podpis pod dokumentem który sam napisał. Zgopnie z prośbą magazynier podpisał się.

    Przewoźnik domaga się od nas zapłaty za fv . co mamy zrobić w tej sytuacji bo klient powiedział ze nam nie zapłaci.

    posiadamy zapis w zleceniu że w przypadku podjazdu pod załadunek którego nie było płacimy tylko za przejechane km.
    oraz zapis że przestoje do 48 h w miejscu załadunku rozładunku są wolne od opłat.

    podkreślam że przewoźnik nie dostał od nas zgody na opuszczenie załadunku ,co mam robić w tym przypadku ?

  8. Paul Judek Paul Judek říká:

    @ Marcin

    Sam rachunek nie wystarcza. Powinny być do niego dołączone dokumenty, które to potwierdzają jak umowy z pracownikami, rachunki za transport itp.

  9. Paul Judek Paul Judek říká:

    @ Przemek

    Jeśli w umowie był zapis o 48h czekania na załadunek, przewoźnik nie mógł odjechać. Nie ma więc prawa do wynagrodzenia, a można wręcz domagać się od niego odszkodowania za niewykonanie przewozu.

  10. Natalia říká:

    Ahoj,
    mam taką sytuację że w zeszłym roku kierowca rozładował towar dwie budowy dalej niż wskazany na CMR, kierownik budowy podpisał wszystkie dokumenty i odebrał towar bez zastrzeżeń. Jednakże po 14 Na( wraz z obciążeniem dostaliśmy e-maile odbiorcy ze spedycją) napisali do spedycji zlecającej nam transport iż towar został źle rozładowany i obciążą ich za przestój i wysokość transportu przerzucającej towar z jednej budowy na drugą. My jako przewoźnik dostaliśmy odciążenie po dokładnym roku i czterech miesiącach od wykonanej usługi. Dodam także iż nasz fracht wynosił około 1200 zł a obciążenie jest na kwotę 6500zł. Czy po takim długim czasie spedycja może nas obciążyć taką kwotą?

  11. Paul Judek Paul Judek říká:

    @ Natalia

    Jeśli to był transport krajowy, to na pewno jest już przedawnione. Jeśli międzynarodowy to takiej pewności nie ma, bo tam w przypadku rażącego niedbalstwa termin przedawnienia jest 3-letni.

  12. Andrew říká:

    Ahoj. Máme takové situaci: Firma z Varšavy nám dává pokyn k přepravě zboží z Nizozemska do polštiny (Proto tato společnost je příjemcem zboží nebo kupujícího). V případě problémů nakládání CMR / tiskne Broadcaster (stejný odesílatel) a v poli 2 Příjemce zadá Firme z Varšavy (protože zboží koupili) , w poz 3 cíl také Warsaw. Z zlecejącej lidé objednávka zboží, které má být vyloženo ve Slezsku, například, Katowice . Při vykládce zboží Katowice jsou vyloženy a jsou opatřeny razítkem ve Varšavě. Je takový postup je legální ? jestli můžeme jít do jiného místa, než je uvedeno v CMR jako cíl?

  13. dbbrzoza říká:

    Sir Paul,
    umiejętność szukania w tekstach źródłowych jest oczywiście bardzo ważna, jak Pan zresztą wypomniał jednemu pytających, natomiast mam pewne problemy w doszukaniu się gdziekolwiek wskazówek w następującym problemie.
    Otóż jako sprzedawca, nadawaliśmy towar. Baza ExW. Odbiorca organizował transport, pokrywał jego koszty etc. Podczas ładunku towaru (głęboko mrożone mięso, -18 stC) stwierdziliśmy, że temperatura ustawiona jest przez kierowcę na -1. W tym czasie w kontenerze było -12 dělat -16 (ale agregat był prawdopodobnie ustawiony na wyższą temperaturę). Oczywiście wszelkie wyjaśnienia co do temperatury przewozu kierowca od nas otrzymał, sugerowaliśmy zmianę ustawienia na -18 ale kierowca stwierdził, że on ma instrukcje swoje i nie może nic zmieniać. Po załadunku wyjechał. Oczywiście został zawrócony przez agentów celnych (wtedy ustawił prawidłową temperaturę) i wrócił do naszej siedziby z “problemem”. Finał jest taki, że ubezpieczyciel przewoźnika zapłacił odbiorcy za szkodę, a my otrzymaliśmy roszczenie od tegoż ubezpieczyciela z roszczeniem pokrycia szkód. Jako podstawę wskazano to, że wiedzieliśmy, że kierowca miał ustawioną temperaturę na -1, mimo wymaganych -18.
    Oczywiście roszczenia nie przyjęliśmy ale zastanawiam się jak w ramach bazy ExW ma się nasza odpowiedzialność i ryzyko za proces załadunku i ocenę prawidłowości ustawień agregatu przez kierowcę. Czy można takie roszczenie skutecznie wobec nas, jako odesílatele, stawiać? Gdyby był Pan uprzejmy choć w jednym zdaniu odnieść się do tego przypadku, będę wdzięczny.

  14. Paul Judek Paul Judek říká:

    @ dbbrzoza

    W mojej ocenie nie ma tu żadnej odpowiedzialności załadowcy. Przy warunkach ExW sprzedawca nie odpowiada nawet za załadunek, nie mówiąc już o temperaturze przewozu. Dlatego roszczeni zdecydowanie należy odrzucić.

  15. Joanna říká:

    Nosič se k přepravě potraviny balené a přepravovány bez znalosti přistěhovalců z Calais do Velké Británie . Zničil některé druhy zboží, protože to bude hořet. Příjemce (za kterých bylo vyrobeno jídlo logo) Nařídil, aby okamžitě zbavit veškerého zboží z kamionu se obávat,, že něco mohl dostat balík.
    Má OCP, které mají být kompenzovány všechny zutylizowanego zboží nebo pouze část přímo fyzicky poškozených ?

  16. Magda říká:

    Ahoj, czy umieszczanie zapisu w zleceniu transportowym przez spedytora “Zleceniobiorca zobowiązuje się do niepodejmowania z klientem bezpośrednich kontaktów handlowych pod rygorem kary 60 000 EUR. Zakaz obowiązuje w okresie trwania współpracy zleceniobiorcy ze spedytorem oraz przez 3 lata po jej zakończeniu. W razie powstania u spedytora szkody w wysokości wyższej niż zastrzeżona kara umowna, jest on uprawniony do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość w/w kary” jest zgodny z prawem?

  17. Paul Judek Paul Judek říká:

    @ Magda

    W świetle dotychczasowego orzecznictwa można mieć co do tego wątpliwości, gdyż nie jest to zbyt precyzyjne sformułowanie.

  18. Miroslaw říká:

    Ahoj,
    Nosič se k přepravě potraviny balené a přepravovány bez znalosti přistěhovalců z Calais do Velké Británie . Zničil některé druhy zboží, protože to bude hořet. Příjemce (za kterých bylo vyrobeno jídlo logo) Nařídil, aby okamžitě zbavit veškerého zboží z kamionu se obávat,, že něco mohl dostat balík.
    Má OCP, které mají být kompenzovány všechny zutylizowanego zboží nebo pouze část přímo fyzicky poškozených ? Ubezpieczyciel OCP zapłacił tylko cześć bezsporną
    za uszkodzone serki .

  19. Paul Judek Paul Judek říká:

    @ Miroslaw

    Dużo zależy od rodzaju żywności i poziomu ryzyka jej zanieczyszczenia. Wyroki sądów bywają różne, ale jest tendencja do uznawania całego ładunku za nienadający się do wprowadzenia do obrotu. Można więc walczyć o odszkodowanie za cały towar.

  20. Ewelina říká:

    Ahoj, bardzo cenie Pana porady od lat. Mam problem i chciałabym prosić o poradę mogę prosić pana gmaila?

  21. OLa říká:

    dzień dobry!
    Mám dotaz na dopravní pokuty a uchovávání dokumentace zaměstnavatelem ,řidič má v autě a po něm metr 28 den, jako by to bylo znovu, pokud během těchto 28 dny, kdy dostal lístek, musí jej zaplatit na místě, a pokud ho jeho kříž vyfotil nebo přečetl metr, měl méně odpočinku ,pokud za to musí ostatní platit okamžitě nebo během měsíce, kdy dostane papír, musím zaplatit a pokud to nedostane během těchto 28 dny pak za to vůbec neplatíte?
    Nerozumím tomu / Kromě toho společnost uchovává záznamy o porušení po dobu jednoho roku?
    Může inspektor pověřit zaměstnavatele za všechna tato porušení, která již vypršela / Pokud ano, mohli byste poslat odkaz tam, kde je opásán na základě toho, co funguje

  22. Magda říká:

    Co když příkazce neplatí, protože mu jeho klient údajně nezaplatil? Mezinárodní doprava

  23. Asie říká:

    Co když příkazce neplatí, protože mu jeho klient údajně nezaplatil? Mezinárodní doprava

Dovolená jeden Namítat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinné položky jsou označeny *

Upozorňovat mě na případné odpovědi pomocí e-mailu. Můžete také Odebírat žádný komentář k této položce.